اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مبارزه جدی دستگاه قضا با مدیران کم‌کار/ رئیس جدید دادگستری خلیل آباد معرفی شد

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و مدیران و ادارات کم کار در حوزه خدمات‌رسانی از برنامه‌های دارای اولویت دستگاه قضا است.

مبارزه جدی دستگاه قضا با مدیران کم‌کار/ رئیس جدید دادگستری خلیل آباد معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حجت‌الاسلام محمود فروتنی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری در خلیل‌آباد که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های دستگاه قضا رسیدگی به حال آحاد مردم در مراجعه به حوزه قضایی است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و نیز شهدای مقاومت و به‌ویژه سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهدای مقاومت در مبارزه با دشمنان سنگ تمام گذاشتند و جهادی کار کردند.

وی رسیدگی و دقت در بررسی پرونده‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و مدیران و ادارات کم کار در حوزه خدمات‌رسانی از برنامه‌های دارای اولویت دستگاه قضا است، همه دستگاه‌های اداری و قضایی باید به نحوی جهادی و شایسته کار کنند.

فروتنی به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: آنقدر باید برای مردم کار کنیم که شرمنده آن‌ها نباشیم، آمریکا در پی اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از روز گذشته به چه کنم، افتاده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اعلام اینکه هیچ مشکل قضایی در استان نداریم، عنوان کرد: خلیل‌آباد یکی از شهرستان‌های بدون مشکل در سطح شهرستان‌های استان است و پرونده‌های حوزه قضایی آن کم است.

وی با بیان اینکه روند کاهش پرونده‌ها را در استان داریم، در سال جاری کاهش آن در سطح دادگستری‌ها مشهود است، با اعلام اینکه روند قهری در رسیدگی به پرونده‌های خانوادگی نمی‌تواند اثرگذار باشد، خطاب به قضات اظهار کرد: در پرونده‌های مدنی و خانوادگی بنای ما بر صلح و سازش باشد و این روند یکی از مأموریت‌های قضات در سطح شهرستان‌ها است که در حال رسیدگی است.

فروتنی به واحد میانجیگری در دادگستری‌های استان اشاره کرد و گفت: با فعالیت این واحد رسیدگی به پرونده‌ها ختم به سازش می‌شود و روند کاهشی را در استان شاهد هستیم و به مرور براساس سند تحول قضایی کشور روزبه‌روز ساماندهی بهتری را در حوزه قضایی کشور و استان شاهد هستیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، عنوان کرد: در سطح استان مورد خاصی را نداریم و در دادگاهی ویژه بحث مبارزه با مفسدان، پرونده‌های مفاسد اقتصادی رسیدگی می‌شود.

وی از تغییر تحول رؤسای قضایی شهرستان‌های رشتخوار، زاوه، سرخس، تربت جام و خلیل‌آباد خبر داد و گفت: بیشتر این رؤسای قضایی ارتقاء پیدا کرده‌اند.

در ادامه امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی به نحو خوبی در این شهرستان در حال اجراست، گفت: دستگاه قضا باید جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان تلاش کند که این روند را در طی چند ماه گذشته به‌خوبی شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی با بیان اینکه امروز خدمت در دستگاه قضا به یک افتخار تبدیل شده است، افزود: اثرات خدمت در دستگاه قضایی به‌خوبی مشهود است و بارقه امید در بین مردم جامعه به‌وجود آمده است.

فرماندار خلیل‌آباد نیز در ادامه با اشاره به موفقیت‌های دستگاه قضا، گفت: دستگاه قضا در کنار تولید و اشتغال، دستگاه‌های اجرایی را حمایت کرده است.

ابراهیم قاسم‌پور از انعقاد 13 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش 234 میلیارد تومان در خلیل‌آباد خبر داد و افزود: با انعقاد ۱۳ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری تاکنون ۲۳۴ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده است که می‌تواند اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر را در شهرستان فراهم کند.

رئیس سابق دادگستری خلیل‌آباد نیز در گزارشی از همراهی مردم و مسؤولان این شهرستان با دستگاه قضا تقدیر کرد و گفت: در مدت تصدی فعالیت کاری خود شاهد تشکیل ۳ هزار و ۴۴۰ پرونده بودیم که بیشتر در بحث املاک و اختلافات آن‌ها و مشکلات خانوادگی بوده است.

مجتبی همتی با بیان اینکه خلیل‌آباد به شهر دارالمونین معروف است و بدون پرونده خشن است، بیان کرد: خلیل‌آباد در استان و حتی کشور جزو شهرستان‌های آرام کشور نام گرفته است.

در ادامه سیدمحمدباقر حسینی، رئیس جدید دادگستری خلیل‌آباد نیز گفت: روند صلح و سازش از طریق میانجی‌گری و کاهش اوقات دادرسی و جلوگیری از اطاله دادرسی و در خصوص رعایت حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله برنامه‌های اینجانب است.

گفتنی است؛ در این مراسم توسط حجت‌الاسلام فروتنی ضمن تقدیر از زحمات مجتبی همتی رئیس سابق دادگستری خلیل‌آباد، سیدمحمدباقر حسینی را به‌عنوان رئیس جدید دادگستری در این شهرستان معرفی کرد.

ا‌نتها‌ی پیا‌م/ 70053

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول